Általános Szerződési Feltételek

Szolgáltató adatai

A www.premiumpharma.hu  webcímen elérhető gyógyszertári webáruházat közösen működtető,

közforgalmú gyógyszertárakat működtető gazdasági társaságok saját közös honlapja.

Cégnév: Premium Pharma Hungary Kft.

A cég székhelye: 1027 Budapest, Bem József utca 9. fszt. 10

Adószám: 32051050-2-41.

Közösségi adószám: HU32051050.

Cégjegyzékszám: 01-09-404489 Vezetve a Fővárosi Törvényszék Cégbírósága nyilvántartásában.

Bankszámlaszám: K&H Bank 11043181-50527070-74671009

Email: info@premiumpharma.hu

A premiumpharma.hu webáruházban történő megrendelés, illetve vásárlás feltétele a webáruház Általános Szerződési Feltételeinek (a továbbiakban „ÁSZF”) elfogadása. Kérjük, figyelmesen olvassa el a webáruház általános szerződési feltételeit! Csak abban az esetben regisztráljon webáruházunkban, illetve rendeljen termékeket a rendszer segítségével, amennyiben az ÁSZF-ben közölt feltételeket maradéktalanul megértette és elfogadja. A vásárláshoz betöltött 18. életév és magyarországi szállítási és számlázási cím szükséges. Internetes áruház a fent felsorolt közforgalmú gyógyszertárat üzemeltető gazdasági társaságok közös fenntartásában és üzemeltetésében működik. Ön mindig azzal a gyógyszertárat működtető társasággal köt szerződést, aki megrendelését teljesíti

A szerződő gazdasági társaság a gyógyszertárat működtető társaság a személyes adatainak adatkezelője

A webáruházban forgalmazott termékek

A webáruházban az alábbi termékek kerülnek forgalmazásra:

–              Magyarországon törzskönyvezett, vény nélkül kiadható és közfinanszírozásban nem részesülő gyógyszerek,

–              gyógyhatású készítmények,

–              étrend-kiegészítők,

–              gyógyászati segédeszközök,

–              kozmetikai készítmények.

A vásárolt termékek használata előtt feltétlenül olvassa el a termékhez mellékelt használati utasítást, illetve betegtájékoztatót! A weboldalon található információk, illetve a gyógyszerekhez mellékelt tájékoztatók nem helyettesítik a szakszerű orvosi ellátást és tanácsadást. Gyógyszerek és gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítmények használata előtt kérjük, konzultáljon háziorvosával, gyógyszerészével!

A honlapon található információk külső forrásokból (gyártó, forgalmazó, egyéb) származnak, ezekért, illetve az ezen információk felhasználásából eredő esetleges problémákért vagy károkért a premiumpharma.hu webáruház üzemeltetője semmiféle felelősséget nem vállal.

A 41/2007. (IX.19.) EüM rendelet 17.§ (6) bekezdésében foglaltaknak megfelelően az internetes gyógyszerforgalmazásra jogosult gyógyszertárak és honlapjaik jegyzékét az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézet (OGYÉI) vezeti és teszi közzé az alábbi linken keresztül:

http://www.ogyei.gov.hu/internetes_gyogyszer_kereskedelem/

A webáruház kezelése

A termékek kiválasztásához igyekszünk a lehető legtöbb információt nyújtani. A termékek termékcsoportokra, azon belül alcsoportokra vannak bontva, melyek megkönnyítik a keresést. A kívánt termékcsoportra, vagy alcsoportra kattintva részletes terméklistát kap, ahol választhat a termékek közül és eljuthat a termékek adatlapjaira.

A keresés mezőben lehetőség van terméknév szerinti, vagy „szabad szavas” keresésre. Ez a szolgáltatás nemcsak a termékek nevei között, hanem a termékek leírásában is keresi a megadott kifejezést.

Lehetőség van emellett a termékek egyes tulajdonságai (gyártó/forgalmazó, ár, egyéb jellemzők) szerinti szűrésre, ebben az esetben csak a kiválasztott tulajdonságoknak megfelelő termékeket jeleníti meg a rendszer. A szűrésnél tetszőleges számú tulajdonság kiválasztható, a rendszer csak azokat a termékeket jeleníti meg, amelyek a megadott összes feltételnek megfelelnek.

Minden termék adatlapján megtalálható annak neve, ára, kiszerelése, a gyártó neve, fotó a termékről, valamint rövid leírás a termék elsődleges jellemzőiről. Gyógyszer esetén a termék részletes ismertetője tartalmazza a betegtájékoztatót, más készítmény esetén a termékleírást.

A gyártó esetenként változtathat a csomagoláson, ilyenkor a fotó eltérhet a megvásárolt termék dobozától.

A megrendelés folyamata

A webáruházban történő vásárlás előzetes regisztráció nélkül is lehetséges, érvényes rendelés azonban csak a vásárlás lebonyolításához szükséges információk megadását követően adható le, melyek a következők:

–              A megrendelő neve;

–              e-mail cím, telefonszám;

–              a megrendelő címe, illetve szállítási címe, ha a kettő nem azonos;

A hiányos, vagy valótlan adatokkal leadott rendeléseket érvénytelennek tekintjük, azok a rendszerből törlésre kerülnek.

A gyorsabb és egyszerűbb adatkezelés, illetve kényelmesebb vásárlás érdekében ajánlott az előzetes regisztráció. A webáruház rendszerében tárolt felhasználói adatokról az ÁSZF 8. pontja („Adatkezelés”) rendelkezik.

A kiválasztott termék kosárba helyezése után a vásárlás folytatható, illetve több termék is a kosárba helyezhető. A termék kosárba helyezése nem jelenti a termék megrendelését. A kosár tartalma a vásárlás befejezéséig, illetve a rendelés véglegesítéséig tetszőlegesen módosítható, vagy törölhető.

Az internetes áruházban értékesített termékek eredete igazolt, a forgalmazott gyógyszerek

hatósági engedéllyel rendelkező nagykereskedőktől származnak, lejárati idejük nem

rövidebb, mint 3 hónap, kivéve, ha külön nem jelöljük, hogy a termék közeli lejáratú.

A kosár tartalma a vásárlás során bármikor – a legfelső sorban lévő „kosár” gombra kattintva – megtekinthető.

A webáruház kínálatából megrendelt termék készlethiányos lehet, ezért a vásárlás két lépésben történik:

A megvásárolt vény nélkül kapható gyógyszereket, gyógyászati segédeszközöket és

gyógyhatású készítményeket körültekintően használja, a betegtájékoztatót vagy a használati

útmutatót az alkalmazás előtt feltétlenül olvassa el, vagy konzultáljon kezelőorvosával,

gyógyszerészeinkkel.

  • A megrendelni kívánt termékek kosárba helyezését követően a vevő adatainak megadása történik. Regisztrált vásárlók esetén ez automatikus, de szükség esetén tetszőlegesen módosítható. Ezután a szállítási és fizetési mód kiválasztása, majd a rendelés jóváhagyása következik.
  • A rendelés jóváhagyása és a készlet ellenőrzése után a rendszer visszaigazolást küld a vásárló által megadott e-mail címre a megrendelt termékek valós elérhetőségéről. Az e-mail üzenetben lévő hivatkozásra kattintva, vagy a webáruházba újból bejelentkezve a rendelés ennek megfelelően szükség szerint módosítható, vagy – utánvét kivételével – a megrendelt termékek kifizetésével véglegesíthető.

A sikeres megrendelésről a rendszer e-mailben visszaigazolást küld. A visszaigazolás az alábbi információkat tartalmazza:

–              A megrendelő neve, számlázási címe;

–              a megrendelt termékek felsorolása (neve, egységára, mennyisége);

–              a rendelés végösszege (fizetendő);

–              a szállítás és átvétel módja;

–              szállítási cím, amennyiben nem azonos a számlázási címmel;

–              a fizetés módja.

A megrendeléseket a nap 24 órájában fogadja a rendszer.

Fizetés, számla kiállítása, egészségpénztári számla

A fizetés az alábbi módokon lehetséges:

  • Bankkártyával, az OTP SimplePay biztonságos fizetési lehetőségével
    Elfogadom, hogy a Premium Pharma Hungary (1027 Budapest, Bem József utca 9. fszt. 10) által a premiumpharma.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerüljenek az OTP Mobil Kft. (1143 Budapest, Hungária körút 17-19.), mint adatkezelő részére. A továbbított adatok köre: vezetéknév, keresztnév, ország, telefonszám, e-mail cím.
    “Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff  “

    Az adattovábbítás célja: a felhasználók részére történő ügyfélszolgálati segítségnyújtás, a tranzakciók visszaigazolása és a felhasználók védelme érdekében végzett fraud-monitoring.

  • Utánvéttel, készpénzben vagy bankkártyával a küldemény átvételekor a futárnál. Az utánvét kezelési díj minden esetben felszámításra kerül, ennek összege 299 Ft.
  • Előreutalással, (Bankszámlaszám: K&H Bank 11043181-50527070-74671009) a közleménybe a visszaigazolásban szereplő rendelési számot kérjük feltüntetni. 

A vásárlásról a rendelés során megadott adatok alapján, a mindenkor hatályos számviteli törvény rendelkezéseinek megfelelően számlát állítunk ki.

A számlát a kiszállított/átadott termékhez e-számlaként email-ben elküldjük a megadott email címre.

Egészségpénztári számla kiállítása:

EP számla igényét az alábbi módon célszerű jeleznie:

1,Rendelés leadásakor, a fizetés mód választásnál a „Szállítási és számlázási cím megegyezik” rubrikából vegye ki a pipát és adjon meg helyes számlázási adatokat a pénztára adataival.

2, Adja le rendelését, ügyeljen, hogy helyes e-mail címet adjon meg. Amikor megkapja a visszaigazoló e-mailt, válaszlevélben írja meg számunkra a megfelelő pénztári számlázási címet, tagazonosítót, nevet és mi berögzítjük azt.

Utólag EP számlát kiállítani nem áll módunkban!

Elektronikus számla lévén a pénztárnak a webáruháztól kapott “Letöltési linket/Letöltési e-mailt” kell továbbítani.

Szállítás

Általános Szerződési Feltételek

Elállás joga

Megrendelése során a vevő élhet a 45/2014. (II. 26.) kormányrendeletben részletesen rögzített feltétel nélküli elállási jogával.

Internetes vásárlások esetén a vevő a szerződéstől az áru átvételét követő 14 (tizennégy) napon belül indoklás nélkül elállhat, ezt az említett határidőn belül a 45/2014. (II.26.) 22. § alapján a 2. számú mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.

A 44/2004. (IV.28.) ESZCSM rendelet 21/B.§ értelmében gyógyszert visszavenni nem lehet.

A jelen pont szerinti indoklás nélküli elállás joga a 45/2014. (II.26.) Korm. rend . 29. §(1) e) alapján nem gyakorolható abban az esetben, ha a vásárló olyan egészségügyi terméket/orvos technikai eszközt rendelt meg, amely kizárólag bontatlan és sérülésmentes állapotban hozható forgalomba, és egészségügyi vagy higiéniai okokból annak felbontása után már nem küldhető vissza.

Elállásnál az eladó köteles a vevő által kifizetett teljes összeget (vételár és szállítási költség) haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzést követő 14 napon belül visszatéríteni.

A vevő által kifizetett összeget az eladó mindaddig visszatarthatja, amíg az elállási jogot érvényesítő vevő a terméket nem küldte vissza, vagy a visszaküldés tényét kétséget kizáróan nem igazolta.

A visszaküldött termékeket az eladó 1045 Budapest, Pozsonyi u. 19. alatti telephelyére kérjük eljuttatni. Elállás esetén az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült közvetlen költségeket a vevő viseli.

Szavatosság, jótállás

Az eladó szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben foglaltak az irányadók.

Jótállás csak a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet Mellékletében felsorolt 10.000,- forintnál drágább tartós fogyasztási cikkre vonatkozik. A vevőnek jogában áll reklamálni, ha hibás a termék. Ilyen esetben haladéktalanul jelezze kifogását webáruházunk felé e-mailben, vagy telefonon. A reklamációt a bejelentést követő 5 (öt) munkanapon belül kivizsgáljuk. Szavatossági igény érvényesítésére két év áll a vevő rendelkezésére. Szavatossági igény estén a vevő kérheti a termék javítását, cseréjét, vagy a vételár csökkentését. A nem rendeltetésszerű használatból eredő hibák esetén a szavatossági igény nem érvényesíthető. A szavatossági igény leértékelt áru esetén is érvényesíthető, ilyenkor is lehet minőségi kifogással élni, amennyiben a kereskedő nem jelölte meg a leértékelés okát.

Az eladó a vevő nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti vevő nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez, az eladott dolog megnevezését, vételárát, teljesítésének időpontját, a hiba leírását és bejelentésének időpontját, és az érvényesíteni kívánt jogot. Ezen túlmenően rögzíti a szavatossági igényre adott válaszát. A jegyzőkönyvet az eladó három évig köteles megőrizni. Jogvita esetén a vevő a Budapesti Békéltető Testület eljárását is kezdeményezheti.

Egyéb tudnivalók

Árak

A webáruházban a termékek adatlapjain feltüntetett árak ÁFÁ-val növelt bruttó árak, melyek csak a termék árát jelölik, nem tartalmazzák a felmerülő szállítási költséget. A ténylegesen fizetendő összeget a rendelés végén, a „Végösszeg” pont tartalmazza.

A termékek adatlapjain szereplő mindenkori ajánlati áraink az adott pillanatban érvényes árakat jelentik, az árváltoztatás jogát a megrendelés feldolgozásáig fenntartjuk.

Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a webpatikában a termékek mellett találnak. Az árak bruttó árak, az ÁFA-t tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Vásárlási feltételek között is megtalálható. Amennyiben a webpatikában hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról, amelyre a webshop technikai rendszerének sajátosságai miatt csak az automatikusan generált rendelést megerősítő e-mail-t követően van lehetőségünk.. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

A közforgalmú gyógyszertárak felett hatósági felügyeletet az OGYÉI gyakorol, a regionális

tisztifőgyógyszerészek elérhetőségét az alábbi linken találja:

https://www.ogyei.gov.hu/tisztifogyogyszereszek_elerhetosege/

Tevékenységünkkel kapcsolatos panaszát megteheti a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

területi felügyelőségein is, amelyek elérhetőségét itt találja:

http://www.nfh.hu/teruleti

Fogyasztói igényével kapcsolatosan az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület

Békéltető Testületeihez is fordulhat, amelyek elérhetőségeit az alábbi linken találja:

http://www.ofe.hu/inet/ofe/hu/menu/bekeltetes.html

A felelősség korlátozása

A szolgáltatótól Interneten történő megrendelés feltételezi a megrendelő részéről az Internet lehetőségeinek és korlátinak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai adottságokra és a felmerülő hibákra.

A szolgáltató az alább felsorolt esetekben nem tartozik helytállással:

–              Az Internetes hálózat bármilyen működési hibájáért, ami megakadályozza a webshop akadálytalan működését és a vásárlást;

–              az Interneten küldött és/vagy fogadott, nem a szolgáltatótól származó bármilyen adat okozta problémáért;

–              bármilyen adatvesztésért;

–              bármely, a folyamatban alkalmazott szoftver nem megfelelő működésének következményeiért;

–              a szolgáltató hálózatban bármilyen programhiba, rendkívüli esemény vagy technikai hiba következményeiért.

A szolgáltatónak joga van előzetes értesítés nélkül, bármikor módosítani a webshop oldalain található információkat, vagy az oldalakon feltüntetett termékeket és árakat.

 Egyéb rendelkezések

A jelen Általános Szerződési Feltételek a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény, a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, a Polgári Törvénykönyv, valamint a hatályos egyéb vonatkozó jogszabályok figyelembe vételével készült. Ezek mellett figyelembe vettük az elektronikus kereskedelemről szóló 2000/31/EK irányelvet, a távolsági értékesítésre vonatkozó fogyasztóvédelemről szóló 93/13/EGK irányelvet, valamint a fogyasztók jogairól szóló 2011/83. irányelvet.

Az ÁSZF feltételeket a Premium Pharma Hungary Kft. – a vonatkozó hatályos magyar jogszabályi rendelkezésekkel összhangban – egyoldalúan jogosult megváltoztatni, kiegészíteni. A módosított ÁSZF az internetes honlapon való közzététel napján lép hatályba. A szolgáltató internetes honlapját látogató megrendelők kötelesek rendszeresen tájékozódni jelen ÁSZF módosításai tekintetében. Amennyiben a vásárló a jelen ÁSZF módosításának hatálybalépését követően továbbra is látogatja a webshopot és megrendelést ad le, azt a szolgáltató jogosult úgy értelmezni, hogy a vásárló az ÁSZF módosítását elfogadta. 

Adattovábbítási nyilatkozat

Kereskedő cégneve: Premium Pharma Hungary (1027 Budapest, Bem József utca 9. fszt. 10)
Székhelye: 1027 Budapest, Bem József utca 9. fszt. 10
Fizetési Elfogadóhely webcíme: www.premiumpharma.hu
Kereskedő által továbbított adatok megnevezése: név, e-mail cím, telefonszám, cégnév, cím

Tudomásul veszem, hogy a Premium Pharma Group Hungary (1027 Budapest, Bem József utca 9. fszt. 10) adatkezelő által a www.premiumpharma.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft. (1143 Budapest, Hungária körút 17-19.), mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: név, e-mail cím, telefonszám, számlázási cím adatok, szállítási cím adatok. Az adatfeldolgozóáltal végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-af